Tuesday, June 16, 2015

Ayam Panggang Ala Kenny Rogers-Sempat Juga Siap

Assalamualaikum...

Phewwww... Lap peluh. Memang sanat berdebar masak menu hari ni bila mana berebut dengan si baby yang nak ummi duduk depan dia je.. Sobsss

Konon nak perap ayam sampai sejam setengah last- last ayam lambat masak memang lah ummi berdebar takut si abang tak sempat makan sedangkan ummi tak masak lauk lain pun . Dia yang minta menu ni kalau dia tak sempat jamah memang la LM terkilan.. Betul kata acik Erna, sian anak2.. 


Ni lah hasilnya... Walau tak sempurna cukup menggembirakan si anak bila permintaannya ummi penuhi.

Ops buah tembikai takda, so kita makan jelah buah anggur yang ayah beli semalam tu ye anak- anak... Buah jugak kan..

Ayam betul- betul siap dipangang jam 11.40am.. Memang LM terketar- ketar sebab si abang nak tunggu bas sebelum jam 12 tengah hari..

Bila segalanya baru nak buat pagi ni, memang kelam kabut. Takut je tak sempat nak-nak bila baby jeles ummi asik duk dapur je.. Huhuhu.

Nota kaki: dalam banyak- banyak hal.. Biasanya permintaan tentang makanan lah yang LM tak suka nak tangguh permintaan seseorang. Kalau orang tu suka tart gulung tetap LM buatkan walau tekak sediri suka tart nyonya. Kalau orang tu suka ayam panggang tetap LM buat walau tekak sendiri suka ayam goreng berempah.. 

www.tips-fb.com

2 comments:

Mummydearie said...Reply To This Comment

Saya ni kalau dengan anak-anak dan suami, apa yang saya boleh tunaikan, saya buatlah. Terutama tentang makanan. Kalau tak dan membuat, saya belikan aje ^_^ Tak sampai hati kalau anak-anak meminta tapi kita tak dapat beri. Terkilannya sampai berhari-hari dalam diri. Tapi selalu aje kena tegur dengan HD kerana tak tegas bila dengan anak-anak!

Eh, jangan terkejut ya! Saya dah pernah buat ayam panggang ala KRR ni tau. 2,3 kali juga LM. Kira banyaklah tu untuk seorang MD kan ~_^

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

sedapnya..

akak, i miss u :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...