Tuesday, June 9, 2015

Mustahil

Salam...

Eh dah selasa?
Hurm.. Akibat teruja sangat nak balik kampung hujung minggu aritu LM lupa nak top up stok bawang kat rumah ni. Bukan setakat bawang, pendek kata segala stok barang kering memang habis. Barang basah lagi la habis.. 

Bila bagi tau kat boss besar.. Dia terkejut la dengar bawang takda sebab tu tak boleh masak petang semalam. "Habis terus ke? Musatahil..." Katanya. Hahaha.. Tak pernah tau kehabisan bawang. Yang tinggal cuma sebijk bawang merah. Manalah cukup nak guna .. Sobsss

Pagi ni awal- awal lagi dah minta boss besar belikan barang dapur. Keletihan sebab balik kampung buat diri ni lemau semalam tu yang nak berkejar cari bawang pun tak larat. Ditambah pula melepek sakit perut cirit birit sampai lepas isya' pun tak okey juga. 

Menggigil- gigil menyuap nasi sambil menahan sakit perut. Haiyaaa asal makan kenduri je cirit birit. Sadis betul la.

Maka.. Malam tadi anak- anak makan nasi goreng air tangan kedai makan la ... Ummi dan ayah menu padprik sebab nasi memang dah masak sebelum maghrib tu. haish haishhh lepas ni kalau nak jalan memang kena intai stok barang.. Dalam sejarah, tak pernah lagi terputus stok bawang merah@bawang besar kat rumah ni. Memang biasanya beli barang dapur sabtu ahad, tu yang bila balik kampung... Isnin terus tercengang- cengang tengok takda apa nak di masak. Ehehe


www.tips-fb.com

5 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Alahai.. siannya gitu.. saya pun pernah, masa sebelum kluar tu suami yg masak jadi saya tak check la stok bila balik nak masa tgk la..tak ada langsung? Mulalah nk marah, kalau saya yang masak saya tahu..ini suami masak dibantai guna habis apa yang ada..

Diana Rashid said...Reply To This Comment

haha..saya selalu jugak jadi gitu..mujur la malaysia ni kedai makan buka sampai lewat malam..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Betulla LM..kalau bwg takde..nak msk apa xboh bwg..haru betullkan

Kira Sakura said...Reply To This Comment

kira kalau keluar mana2 nadh selalu tanya ada stok barang yang nak kena top up tak. sebab ritu dah pernah kena sekali terputus barang dapur sebab wife dia lupa hihihihi

Mummydearie said...Reply To This Comment

Perkara ni memang 'mustahil' berlaku di rumah saya sebabnya saya ni kan rajin membeli, memasak kurang sikit (tak nak ngaku malas pulak tu...) Hahaha!

Saya pulak terbalik, LM. Kalau tau nak ke mana-mana, memang takda kisah barang dapur ada ke tidak. Lepas balik dari kampung atau balik bercuti, baru kita terjah dapur tengok apa kurang. Lagipun kalau baru balik memang confirmlah minggu depan paling awal teringin nak masak. Keh3x.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...