Tuesday, June 23, 2015

Tak Puas Jalan



Assalamualaikum...

Rutin biasa bulan puasa ni adalah menjemput kakak berdua tu balik dari sekolah agama. Walau agak dekat jarak sekolah dari rumah tapi kesian lah pulak nak dibiarkan dua beradik tu menapak balik panas2 di bulan puasa ni..

Sekolah memang dekat sangat, lorong sebelah je.. Berapa minit sangat lah kalau berkenderaan.. Dan......

Akibat jarak tu amatlah dekat, tak terasa dinginnya aircond dah sampai rumah semula, si baby bambam ummi terus mengamuk bila dibawa masuk ke rumah semula. 

Kebetulan kakak yang dukung baby Ariz masuk, bila tiba2 menjerit menangis macam kena cubit teruk lah si kakak kena soal siasat dengan ummi. 

Akak buat apa kat dia?
Ada pin atau jarum tercucuk dia ke?
Kena pin tudung kakak kot?
Akak dukung dia tak betul ke?

Padahal akak tak pakai sebarang pin pun.. Elok je akak dukung. Bila ummi pujuk pun tak boleh dipujuk juga. Sah laaa adik bambam ni tak puas naik kereta . Tak puas jalan.

Biasanya bila jemput abang apik lama duduk tunggu dalam kereta depan sekolah tu sempat lah dia borak2 senyum2 dengan ummi. Ni, naik kejap seminit dua dah sampai rumah semula.. Mau tak naik angin? Ekeke

Meh belanja sikit muka budak eczema mengamuk kena hukum tido sebab ummi dah nak masak untuk berbuka. 

www.tips-fb.com

2 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Ai budak bambam ni comelnya.. fasa nak cium2 je ni kan..kot baby protes nk umi yang dukung kot tu..xselesa akaknya balik berpeluh2..

Mummydearie said...Reply To This Comment

Alololo... memang bambamlah dia. Monyok aje muka kena hukum tido yerk. Alahai kesian dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...