Wednesday, July 22, 2015

Melipat Kain

Assalamualaikum..

Wawaweeeee
Sebelum balik beraya dah cuci baju sangkut tepi tingkap. Balik2 tengok dah elok kering. Putar lagi baju kotor dan lagi dan lagi.. Tapi tak juga melipat kain yang dah kering.

Hari ni duk intai.. Mak aiii dah jadik gunung. Krik krikk krikkkk saper nak lipat?

Agak-agak mampukah habiskan kerja melipat baju tu sampai habis harini? Hurmmm...

P/s: tak yah cerita la kalau nak kata korang baju rumah pun sangkut kat hanger je mudah takyah lipat. Kalau anak lima cam saya ni berapa ratus batang hanger nak beli kalau untuk baju rumah pun nak hanger gak? Setahun kalau beli dua helai baju je boleh la hanger kan? Atau.. Saiz badan berubah tiap tahun kena beli baju baru selalu.. Hehehe

Kesimpulannya hanger pakaian basahan rumah tak praktikal buat keluarga besar kami. Tu je nak habaq


www.tips-fb.com

2 comments:

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

Hahahahhaha..... mcm sama je kes kita.... balik beraya haritu mmg rumah clear.... balik raya je.... 3 - 4 kali basuh baju..... dh basuh..... sape nk lipat plak... hahhaha...
Cik LM.... Selamat Hari Raya Aidilfitri ye...

Mummydearie said...Reply To This Comment

Oh, saya yang basuh baju hari-hari ni pun dua kali mesin basuh tu bekerja! Empat orang aje satu rumah tapi tengok longgokan baju hari-hari macam ada 10 orang dalam rumah. Nak salahkan saya beli baju tak ingat dunia, kang kalau hari hujan anak tak cukup baju, saya juga salah. Suami saya kata basuh baju 3 hari sekali. Oh, tidak... Sakit mata tengok baju dalam bakul kotor tu. Bertambah sakit otak kalau masa menjemur tu sikit punya banyak baju bersusun nak dijemur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...