Thursday, July 9, 2015

Menu Iftar Yang Paling Ringkas

Salam..

Menu hari ni paling mudah, paling ringkas dan cepat siap.. Hehe

Ikutkan saja permintaan incek suami yang nak kuey tiaw goreng. Ala.. Tu je? Beresss

Bos besar minta benda senang baik kita buat cepat2, kalau dia sebut masakan yang renyah nak buat tersungkur pula depan kuali tu nanti kan..

Makanya menu iftar kami cuma
-kuey tiaw goreng(rencah telur,ayam dan udang+taugeh dan sawi)
-air tebu hasil dari belakang rumah-bos besar tumpang(bayar la jugak) mesin kat tempat org jual air tebu
-bubur lambuk( adik ad bawa dari surau taman u )
-durian.. Ekeke durian pun macam biasa masuk gak dalam senarai benda yg wajib buat ibu menyusu ni. Kikiki
-tembikai.
-cekodok pisang

Apa menu korang?
Simple pun takpa asal kenyang.. Kan?
Kalau banyak tapi tak termakan lagi lah membazir.


www.tips-fb.com

3 comments:

Diana Rashid said...Reply To This Comment

saya hari ni buat sup kambing,ayam bakar,karipap kentang dan air oren..heheh..buah tembikai kuning..5 ringgit 3 biji..isi kemain manis leting..hehehe

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Menarik juga berbuka dgn kuew teow goreng ya.. kami xpenah lagi tahun ni, setakat ni nasi dan pernah kalau makan kat luar amik menu western.. kalau sekali sekala buat kuew teow best jugakan.. jimat tenaga masak 2 jenis je .

Haha.. penggemar durian rupanya LM ni..

NurFatihah Che Daud said...Reply To This Comment

suke kueh teow goreng...mmg feveret la...takpe simple2 asalkan kenyang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...