Saturday, August 1, 2015

Sabtu -Hari Meraikan Tetamu

Assalamualaikum..

Sabtu..
Sabtu dan ahad lepas ayah bonda berkampung di sini. Alhamdulillah atas beberapa sebab mereka berkampung lagi di rumah kami hari ni dan esok.

Sebab apa? Adalah sebab peribadinya kan..

Maka.. Lepas si kakak pergi tuisyen LM golek guling2 hindustan kejap. Bersiap nak tambah lemak sarapan kat kedai mamak. Lepas tu cari barang kering yang kehabisan stok. 

Balik je terus urus  kain yang tak kering semalam, menyidai pula yang dah dibasuh. Cuci bilik mandi tetamu dan bilik mandi anak2. Gilap dapur sambil masak( masak simple je pun.. 

Merai tetamu tu wajib. Cumanya kadang kala tetamu yang segan nak bertandang katanya segan menyusahkan kami. Alahai... Apa yang nak disegankan ye tak?lagi meriah adalah.

Lagi pun..
Kami takda ke mana pun. Layan anak je la..


www.tips-fb.com

3 comments:

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

InshaAllah kalau ada dekat2 teringin nk jmpa LM..

lia ummiirfan said...Reply To This Comment

saya suia bila tetamu datang ke rumah, besar rahmatNya, dan membawa rezeki :))

Mummydearie said...Reply To This Comment

Tetamu datang bawa rezeki, menyusahkan apanya ya tak? Tapi betul tu LM. Selalu orang kata tak mahu terjah rumah sebab takut menyusahkan tuan rumah. Kita ni dok welcome-welcome orang nak datang tau. Hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...