Friday, September 18, 2015

Bahulu Pandan

Assalamualaikum.

Dah dua hari tekak ni merayu nak bahulu. Aritu ke eon jusco tak sempat nak beli bahulu.. Sobss

Makanya, alang-alang berangan nak rewang ke rumah cik tipah menggodek la bahulu kejap...


Yang ni bahagian rumah kami. Terbesar pula acuan.. Makanya bahulu jadi rendah. Saja nak guna acuan beli zaman duk doha dulu. Dah lama tak guna. Tup tup tak ngam pula dengan ketinggian...

Plan asal nak buat bahulu ros. Tapi cari esen rose tak jumpa, dah abis tak perasan la kot... Maka nya campak saja perisa pandan. Ehehe

Resepi dari myresepi..

11/2 cwn gula(  LM kurangkan sikit)
4 biji telur
13/4 cawan tepung gandum
Esen pandan
Pewarna hijau.

Caranya: putar telur dan gula hingga kembang, masukkan esen dan tepung.. Bakar 45 minit. 

Sesekali buat bahulu sedap juga. Asik buat kek je jemu la juga...

Kisah rewang tadi.. Konon nak pergi rewang. Nak pergi awal si apit tido pula. Last-last bila pergi rumah pengantin tutup rapat, dah la jalan kaki peluh2 pakai abaya lip lap kendong baby ariz sambil jinjing bahulu. Jinjing soft toy baby ariz lagi.

Terus ikat je bekas bahulu tu kat grill rumah cik tipah. Bila pusing balik encik driver lori tegur.. Rupanya dia nak golek kambing, cari tuan rumah tapi rumah berkunci. 

Orang tak siap majlis nikah kat masjid lagi la tu..

Esok la baru cakap kat cik tipah yang LM sangkut bahulu kat situ. Takkan nak bawa balik pula. Sape lah nak makan dua adunan bahulu tu..

Niat dah ada, tapi hasrat tak kesampaian. Ehehe.. Rewang la sangat kalau dengan baby ariz tu ye?
www.tips-fb.com

2 comments:

ejulz said...Reply To This Comment

buat ape je mesti menjadi ni.. hehe

Jemput singgah k..

Entry terkini

1. "Aperture Squad Artwork"




Malinda said...Reply To This Comment

rajinnye adik siap buat baulu dan pegi rewang....akak ni sejak mengandung sampai la ni langsung dah tak pernah pegi tolong rewang....lagi pon sekarang orang kampong rajin amik makanan catering je....seronok singgah sini dan terus polow....kalau sudi sila la polow akak nanti ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...