Monday, September 14, 2015

Jerebu-Kurangkan Aktiviti Luar.

Jerebu...

Sakit tekak walau dah minum berliter-liter air. Tekak dah naik perit.. Terbatuk-batuk:(

Mata terasa gatal-gatal.. Padahal rasanya diri ni hanya keluar nak sidai baju dan ambik hantar anak ke sekolah je. 

Paling geram, dah teruk camni jerebunya masih ada yang ngok pergi bakar sampah. Wei wei korang ni pun. Tak fikir ke atau kurang peka ke atau jenis tak peduli? Boleh la nak membakar sampah ? Hurmm..

Kita yang dah berumur ni pun tak larat nak hadap jerebu ni. Sian kat anak-anak kecik. 

TAK YAH MAIN BASIKAL!

Amaran keras buat dua anak bujang kat rumah ni.. Terkulat2 la dorang. Huhu


www.tips-fb.com

5 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

macam mana larangan tu? diorang rela tak ikut arahan? Naim dan Nazif petang ni main juga, papanya kata masa balik tu, ada anak jiran main basikal jadi diorang ni apa lagi, meraung2 la bila dilarang, akhirnya papanya kena biar je..adoi,, mcm mana tu nk larang? saya terfikir nk bg msj pd cikgu diorang, mtk tolong cikgu pesankan pd anak2 ni..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Hari ini pun banyak sekolah dah kena cuti.
Yg nak exam tu yg kesian tengah nak struggle kena cutilah pulak..

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Alhamdulillah syafiq nak pakai tutup hidung sejak sabtu ahad AN. Tp mmg dia tak keluar pun semalam. Blk sek je saya kurung dlm rumah. Dia tgk sy dah terbatuk2 lps angkat kain dijemuran dia ngeri kot takut dia sakit juga.

Smlm masa ambik dr tadika tgk smua ank2 kecik ni cikgu dh siap pakaikan penutup hidung. Alahai comel je cikgu pimpin sorang2 siap bertutup.

Ye jugak.. Bila cikgu pesan mungkin ank2 ni lbh seronok nk ikut kot. Cam cerita upin tu atok x bg keluar sbb jerebu.. Tu yg syafiq seronok sgt nk pki penutup hidung sejak sabtu ahad aritu tu

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Tu lah mujur upsr dh abis bila sek diarah tutup harini lega la sikit hati sy ni kak

Labelku said...Reply To This Comment

just to share:

http://muhajirinstore.blogspot.my/2015/09/aktiviti-anak-anak-semasa-jerebu.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...