Monday, September 7, 2015

Talam Jagung

Assalamualaikum..

Stress la pula sejak seminggu dua ni. Kepala tak pernah yang tak pening. Sentiasa berdenyut.

Sebab nak hiburkan hati yang dah tak larat nak lawan sakit kepala ni selongkar resepi godek-godek talam jagung. 

Percubaan pertama.. Terkial-kial la juga.


Ops.. Dah masuk bekas nak bagi guru tuisyen bahasa melayu anak-anak.

Sejujurnya, ni pertama kali buat talam jagung ni dan pertama kali makan juga. Tak pernah jumpa di mana2.

Alhamdulillah sedap di tekak ni. Tak rugi cuba buat. Hilang jap sakit kepala. Ehehe..

Tak rugi ambik modul pjj talam. Ada juga gunanya walau lepas dapat resepi simpan sampai 'berakar'. 

Biasalah.. Suri rumah macam i ni mana ada masa nak sertai kursus.. Pjj donut la, pjj talam la.. Cuma sempat gi kelas roti dan cheese tart je dulu masa syafiq kecik. Sekarang ni takda peluang la nak ke kelas bagai dengan kesibukan yang teramat ni.


www.tips-fb.com

2 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Untungla cikgu tusyen diorang..dapat merasa talam yang sedap ni.. haha, ada juga kerajinan nak cuba resepi yg dh berakar ni ya.. ok lagi tu...

Diana Rashid said...Reply To This Comment

saya kat sini ramai yang buat kelas2 ni bangsa cina je LM..yang melayu ada tapi jauh..tak de siapa nak hantar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...