Friday, October 16, 2015

Bayam Merah Dari Kebun Mini

Assalamualaikum.

Syukur alhamdulillah bayam merah dari kebun mini kami dah dapat dituai hari ni. Hasil semaian incek suami, moga bertahan dapat dituai berulang kali seperti generasi yang lalu.

Disebabkan anak-anak sedang belajar makan sayur, maka LM masak kan sayur yang manis untuk mereka. Hehe LM sendiri pun tak makan sayur pahit macam peria dan pegaga tu semua. 

Masih muda.. Sedap manis dan lembut. Sengaja petik awal sebab LM memang gemar makan baby bayam ni sejak hamilkan anak ke tiga lagi.

Walau tak berapa merah tetap sedap. Pelik juga kenapa bayam merah sekarang ni warnanya tak berapa merah. Kuah ya hijau tak merah macam zaman dulu.

Tiada racun, tanam sendiri kan...

Nota kaki: rasa macam nak tanam pak choy dan kailan la..

www.tips-fb.com

5 comments:

Amanda Suria said...Reply To This Comment

alhamdulillah...rezeki berbudi pada tanah kan...

safurara said...Reply To This Comment

fuhhhh sedap tu LM! tanam sendiri. xde racun.

uncle gedek said...Reply To This Comment

nanti buat kailan ikan masin ya....!

qaseh dalia said...Reply To This Comment

Bestnye de kebun mini , rumah bertingket2 ni nak menanam susah

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Ini baru betol2 makanan sehat....mesti manis sayo bayam ni segar dari ladang gitu....akak sume sayo pon sebat....hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...