Friday, October 9, 2015

Berkatalah Sejujurnya

Assalamualaikum


Setuju?

TAPI..

Memang kita selalu tak mau berkata dengan jujur dalam memberi pendapat atau pandangan sebab bukan semua orang boleh terim pendapat insan lain. 

Daripada kena amuk, kena maki, kena marah.. Baik diam je. Kadang-kadang, persahabatan, persaudaraan malah adik beradik pun boleh putus hubungan bila berselisih pendapat. Ye tak?

Kalau LM sendiri..
Akan luah pendapat dan pendirian hanya dengan emak ayah dan adik beradik serta anak2 je. Dengan orang lain takmo la. orang lain lebih bijak, lebih berkerjaya.. Lebih punyai kehebatan yang tak bisa menerima pendapat kita. Hehe.. Dengan keluarga kita boleh jadi diri kita dan luah apa yang kita fikir.


www.tips-fb.com

4 comments:

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Akak pon camtu gak LM selalu gak berhati2 dlm bercakap sebab kite tak tau daya tahan seseorang tu atas percakapan kite...kalau bole akak memang tak mahu sakitkan hati orang lain...bior le orang lain sakitkan hati akak ni....hakak redho tapi kalau dah melampau2 akak sound gak setepek

uncle gedek said...Reply To This Comment

benda yg paling susah... ialah jujur dengan diri sendiri...!

Mummydearie said...Reply To This Comment

Ikut keadaan. Adakalanya bila kita bersikap jujur, orang tak boleh terima. Tapi kalau perlu jujur, memang saya akan jujurlah juga.

Kira Sakura said...Reply To This Comment

sama la. lebih banyak diam walau kadang kita rasa benda tu kena tegur. tapi kalau kita sedar orang yang nak dengar tu jenis tak terima pendapat orang lain baik kita diam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...