Friday, October 9, 2015

Dah Tahap Wajib Jumpa Doktor

Salam...
Mulut LM makin penuh ulser..

Orang yang kena sakit tangan kaki dan mulut tu dah sihat ceria tak merengek.. Dah baik.. Tersenyum ria. Si ummi yang tak pergi cari ubat makin lembik demam tak bermaya dan mulut dah tak boleh nak buka sangat dah.. Berdenyut..

Ni dah tahap wajib jumpa doktor dah ni. Masa kena sakit ni hamilkan baby ariz dulu, gosok gigi berjurai-jurai darah. Sakit oii

Tapi.. 
Malasnya nak tunggu giliran nak jumpa doktor. Alahaiii.. 

Dah la klinik yang suka diterjah tu ramai pesakit yang 'kulit gelap' datang. Dengan bau semacam.. Tu yang tak sanggup nak pergi tu. belum kira kes pesakit ramai, ada yang berjurai darah, terkopak lutut, terbelah kepala.. Benci tau gi klinik nak tengok semua tu!

P/s:dulu pernah kerja klinik kejap.. Hampir tiap hari ada je orang terbelah sana sini datang. Budak kilang kaca.. Ngeri sungguh. Orang tu tak pengsan, LM yang bantu doktor lap darah yang pitam merangkak2 keluar bilik tu.. Apa kes? Hahaha
www.tips-fb.com

8 comments:

Kakzakie said...Reply To This Comment

Nak tak nak kena juga pergi jumpa doktor LM kalau tak lagi parah tu.
Mana nak urus anak-anak lagi..

ps: memang org gelap tu ada bau kan..:)

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

cepat sihat LM..
kot mana pun kena gi klinik jugak..
tak pun LM makan aiskrim vanila bg sejuk mulut sbb ulser tu kan

LM said...Reply To This Comment

Masih belum gerak lg ke klinik kak. Busy dari pagi:(

Mcm2 jenis negara yg merantau kat area rumah saya ni. Bau minyak apa ntah dorang pki tak blh saya nk dekat:(

hainom OKje said...Reply To This Comment

Okje dapat rasa siksanya awak tu LM....
Kalau seketul ulser kat mulut pun dah rasa nak terkencing bila gosok gigi, inikan banyak.....

Gilah klinik, chek....
Eiii....okje pun tak boleh tengok darah weyh....seram mak!

cikel said...Reply To This Comment

Dulu waktu kecik sy selalu kena ulser kat mulut..bila umur 11 tahun sy disahkan menghidap penyakit chron's disease..bahasa sngnye ulser dekat usus..so skrg mmg xda ulser kat mulut sbb dh ada kat usus..eheheh..sampai sekrg x jumpa ubat yg sesuai..

Kira Sakura said...Reply To This Comment

pergi time pagi2 betol atau malam sikit kak.atau pkul 3 macam tu. time yang orang agak2 kurang sikit tu huuu

Kira Sakura said...Reply To This Comment

pergi time pagi2 betol atau malam sikit kak.atau pkul 3 macam tu. time yang orang agak2 kurang sikit tu huuu

Mummydearie said...Reply To This Comment

Itu belum saya jadi doktornya, LM jadi pembantu. Memang tak berawatlah jawabnya mereka semua. Dah doktor dan pembantu dua-dua spesies ketaq lutut nampak darah membuak. Hahaha!

Saya pun kalau bab klinik ni paling tak suka menunggulah; lebih-lebih bila doktor periksa satu-satu pesakit tu ambil masa lama sangat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...