Friday, October 23, 2015

Ikan Atau Ayam?

Assalamualaikum..

Harga ikan agak tinggi. Ikan Atau Ayam? Mana pilihan anda..


Tadi pagi incek suami beli ikan kembung rm14.85 dapat enam ekor. Err kira mahal la berbanding harga ayam kan?

Takpalah.. Makan ikan kan lebih baik. Isi lembut mudah hadam. Takda hormon pun ye jugak?

Ayam organik? Walau ayam organik pun... Takkan nak telan ayam tiap hari kot? Ayam organik lawan isi ikan tetap isi ikan lebih mudah hadam. Ada ke orang yang tak makan ikan langsung? Ada la kot..

Sayangi perut.. Sayangi diri. Tak suka ikan pun kena makan juga . Pandai-pandai lah masak ikut citarasa anak telak sendiri


LM buat ikan percik. Nyumsss


www.tips-fb.com

3 comments:

hainom OKje said...Reply To This Comment

Dua dua pun mau jugak LM hihi.....makan ikan tiap tiap hari pun boleh jemu, mcm tu jugak sebaliknya...

Betullah LM ikan mahal sungguh sekarang ni, nak beli ikan tenggiri pun pikir 10 x hihi

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Kat rumah kiteorang lebih banyak makan ikan dari ayam.... tiap2 minggu selalu mesti ada 3 menu ikan....1 menu ayam dan 1 menu sotong atau udang atau ketam

Mummydearie said...Reply To This Comment

Untuk minggu ni saya dah sediakan stok ikan. Maknanya memang takdalah menu ayam di rumah dah stok ayam pun saya tak beli. Saya beli isi ayam aje untuk buat sup si kecil, tak pun nasi goreng anak-anak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...