Monday, October 26, 2015

Jerebu Dan Eczema

Assalamualaikum


Jerebu Dan  Eczema. Kesian baby ariz dah tak mampu nak bertahan. Habis sendi tiap pelipat leher dan kaki serta pipinya merah menyala ruam tebal-tebal

Jeri jemari comel tu dah reti menggaru.. Apa lagi sampai berdarah-darah digarunya.

Jerebu makin buat anak ummi merana eczema. Kesiannya dik.. Bila tengah hari je dia mula meraung tak tahan panas. Mungkin pedih akibat luka ruam yang digaru tu. malam pun lepas maghrib kena pasang aircond kat hall sebab dia dah tak mampu nak tahan pedih agaknya.

Hati rasa pedih tengok anak meraung kesakitan. Malam tadi laju-laju pm adik manis mish tanya nak pakaikan krim apa untuk baby.. Alhamdulillah selain dapat nasihat darinya beli juga krim shaklee darinya. Harap serasi dengan baby ariz.. Amin

Kalau syafiq dulu memang tak pakai baju waktu besar baby ariz ni. Eczema syafiq pun teruk juga dulu. Ikut ummi la kot.. Memang tak tahan panas, tak boleh tempat berhabuk dan tak boleh terlebih sabun. Huhu




www.tips-fb.com

2 comments:

cikel said...Reply To This Comment

Salam... aritu ayah saya ada masalah kulit.. dan doktor bg satu cream ni nme QV CREAM..sy ada bce cream ni juga bole digunakan sekiranya eczema..mgkin bole try..bole beli kat guardian.

Diana Rashid said...Reply To This Comment

kesian nya..kena pantang banyak kalau kena eczema ni..kan?sabar ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...