Wednesday, October 21, 2015

Roti Kacang Lembut Dan Panas

Assalamualaikum..

Roti Kacang Lembut Dan Panas. Buntu tak tau nak buat juadah apa untuk dihidang buat anak-anak syurga. Gagahkan diri yang Malas ni menguli roti...Huhu


No roti kacang.. Baby ariz amat tak memberi kerjasama asik merengek je hari ni. Maka memang tak dapat lah nak buat patern yang comey lote. 


Kalau sifu roti nampak tergelak dorang kot. Sian roti kacang bentuk ulat gonggok dah tak rupa ulat. Terketar-kear jari buat nak bagi cepat siap. 


Ini roti mayo+keju + parsley. Nampak tak dah dikoyak sikit lembut bak hang! Macam tisu okey dalam dia.


Di sebabkan nak cepat maka roti kali ni guna resepi lain. Tak sempat nak buat water roux punya pasal. Maka guna resepi lain tanpa water roux, tanpa telur. Alhamdulillah sangat lembut. 

Lepas buat roti adun kek oren pula. Syukur.. Dapat juga dihidangkan roti dan kek untuk anak-anak yang datang belajar sama-sama adik ad. Lajr je dorang berlima makan roti dan kek panas-panas. 


www.tips-fb.com

5 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...Reply To This Comment

Memang gebu dan lembut tu LM..
Rajin sungguh LM ni..
Akak huruf M tu byk sgt :D

Malinda said...Reply To This Comment

sedapnyeeee dapat makan roti panas2 camni.... >_<

Malinda said...Reply To This Comment

sedapnyeeee dapat makan roti panas2 camni.... >_<

safurara said...Reply To This Comment

kak! nampak sedap semuanyaaa! bila lah nk merasa ni.

Mummydearie said...Reply To This Comment

Bestlah dapat mak macam ni ^_^ Cer tengok macam kita ni, LM. Sampai kakak pesan tu anak-anak bagi makan SECUKUPnya! Nampak benar kalau dalam jagaan Mommy mereka tak cukup makan! Hahaha...

Yang sebenarnya (nak juga tegakkan benang separa basah) saya kawal makan anak-anak. Tapi itulah asal lepas dari pandangan saya, kakak saya tolong 'jamu selera' anak-anak pulak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...