Thursday, October 1, 2015

Susu Ibu-Perlukah Pakai Botol?

Assalamualaikum


Dia menyusu sejam sekali.. Biasanya LM Df je sebab LM tak kerja. Tapi dalam sehari tu 3-4 kali juga bagi pakai botol sebab memang ada pump susu untuk dia. Mudah nak tinggal kalau nak ke pasar pun ye jugak..

Makin besar dia dah pandai rebut botol susu abang dia. Makanya kalau abang balik sekolah (4 tahun)nak susu memang kena baringkan dia bagi dia susu juga(susu ibu ye..)

Kalau tak bagi dia botol memang tak aman la abang apit dia nak menyusu. Sibuk dia duk tarik-tarik..

Nota kaki: ada sikit lagi dia dah bangun. Berangan nak menyusu sambil duduk. Tak sedar diri tu kecik lagi. Hihi

www.tips-fb.com

4 comments:

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Bole je kot sebab isinye tetap susu ibu gak...pandai dah si kecik ni dok rampas botol abang dia ye tunggu beso sikit lagi abis la jadi mangsa buli pulak...ekekekek

Nora Karim said...Reply To This Comment

Boleh je... saya dulu masa alisya baby pun bg susu saya dlm botol... sbb dulu dia tinggal dgn pengasuh... skang dah besar dah...

Kira Sakura said...Reply To This Comment

hahahaha budak kenit yang panjanggggggggggg akal dia. nt kalau jumpa lagi sekali mesti dah pandai berlari pulak kan hihihi

Mummydearie said...Reply To This Comment

Oh, ya nak tanya LM! Si Abang Apit ni masih menyusu lagi yerk? Anak saya dah tak minum susu tepung tapi dok mengerjakan Milo aje. Itu pun sehari paling banyak dua kali aje. Saya mulanya kesian nak berhentikan dia menyusu susu cap lembu tu tapi bila tengok dia okey aje, teruslah tak beli bekalan lagi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...