Saturday, November 14, 2015

Eczema: Jaga Pemakanan Jika Si Ibu Menyusukan Anak

Assalamualaikum

Bila anak menyusu badan bukan mudah untuk si ibu mengurus diet seharian. Ada beberapa makanan yang mengakibatkan baby naik ruam jika si ibu makan makanan yang gatal seperti udang, sotong , ketam dan sesetengahnya alah juga pada ayam




Baby ariz syahim..

Pipi kiri kanan penuh ruam. Tangan dan kaki pun di tiap pelipat habis merah-merah. 

Ye... Kita ibu mustahil la kita sengaja makan benda tu saja nak bagi anak merana gatal begini. 

Selain pemakanan si ibu,baby eczema juga tak boleh duduk tempat yang berdebu dan panas. Baby ariz memang tak tahan kalau bawa ke tempat panas. Kalau tempat takda aircond tu memang kejap je akan naik ruam dia dan be erapa hari merana pedih dan perit kesan dia garu. Aduhai siannya...


www.tips-fb.com

3 comments:

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Akak memang kurang tahu pasal aczema ni sebab belom lagi ada baby2 dalam keluarga yg kene...sian kan baby2 dah kene ruam2 camni...takpa dik ni suma dugaan sabo ye...salam peluk cium untuk baby adik yg comel tu

NK said...Reply To This Comment

Anak saya dan saya pun ada eczema ni.. Saya dan anak sensitif pada habuk, tak boleh panas. Rumah kena sentiasa bersih dan tak berhabuk. Kalau tak habis kulit kami naik kemerahan..Mujur anak pertama tak kena eczema.. anak pertama mujur x kena..anak kedua plak yg kena.. Hope baby sis sihat selalu..

Kira Sakura said...Reply To This Comment

kan kak. bukan senang nak jaga anak eczema ni. tambah pulak bila mulut orang tanya kenapa anak kita merah2 tak berjaga ke? huhuhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...