Thursday, November 12, 2015

Food Feeder-Buah Untuk Baby Ariz

Assalamualaikum

Baby ariz syahim memang suka makan buah. Tak kira buah apa, semua dia suka ikut apa yang ummi makan. 

Supaya tak tercekik LM bagi dia makan buah masuk dalam food feeder ni.


Buah hari ni adalah.... Buah naga

Baby ariz memang suka gigit2.. Kalau bagi seketul dia gigit besar-besar selalu sangat tercekik. Panik gak LM sebab dia pernah tercekik buah epal. 

Dulu masa zaman acha tak jumpa jual food feeder ni kat malaysia. Jenuh mencari sebab masa kat doha tak sempat beli sebelum balik cuti raya masa tu. sekarang dah ada jual kat mana2 mudah la nak bagi baby makan buah ke apa ke..

Ops pipi saya tu ECZEMA  ye. BUKAN kurap susu.



Kejap je habis.. 
Epal, pear.. Anggur. Smua dia ngap. 

Mudah nak bagi anggur yang berbiji kat baby.. Tak la risau tercekik biji. 


www.tips-fb.com

5 comments:

cik hani said...Reply To This Comment

Sedap mkn buah dlm tu.blh gigit,

cik hani said...Reply To This Comment

Sedap mkn buah dlm tu.blh gigit,

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...Reply To This Comment

Kalau budak nak tumbuh gigi elok juga diberi makan dalam ni..
Gusi tu kan gatal2 masa nak tumbuh..

Diana Rashid said...Reply To This Comment

memang mudah kan kalau ada benda ni..tak payah nak risau tercekik ke apa..lantai pun tak kotor..heheh

Malinda Ismail said...Reply To This Comment

Masa anak akak si mak enon kecik pon selalu kasi dia makan buah dalam benda ala ni dik...tapi anak akak punye cam jaring2 je...pandai la baby makan buah nanti sampai ke beso mesti suka makan buah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...