Thursday, November 5, 2015

Posisi Tidur Bayi Bila Selesema

Assalamualaikum..



Baby ariz syahim selesema hari ni. Dah mula meleleh.. Asik nak marah dan merusuh. 

Patutlah sejak semalam dia tak mau tidur  terlentang rupanya hidung dia tersumbat. 

Alhamdulillah elok nyenyak tidurnya setelah disapu minyak gosok batook di dada. Vicks dan minyak angin memang tak boleh takda bila ada baby ni kan?

Nota kaki: pipi dia tu eczema tau.. Bukan kurap susu. Pipi, tangan, kaki.. Semua kena. 

Letih la nak jawab bila pergi satu-satu tempat semua orang tegur pipi dia."kurap susu ye? Lepas nyusu kena lap.. Sapu la gencu (lipstik)bla bla bla"

Kalau satu dua orang tegur kita okey lagi. Bila hampir semua kata kurap susu sentap la juga hati ni. Ye lah anak kita sakit pedih rasa berlengas, rasa mengetip2 gatal kan.. Manalah ada ibu yang tak sedih anak sakit kulit ruam sana sini.




www.tips-fb.com

2 comments:

Diana Rashid said...Reply To This Comment

gaya tidur pun dah comel..hahah.geram nya tengok..saya suka betul peluk baby yang tidur macam ni..

Kira Sakura said...Reply To This Comment

sian Ariz kena eczema. bukan baby je kena jaga kan kak, kita yang menyusu anak ni pun kena jaga sekali makan kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...