Thursday, December 10, 2015

Buah Pear

Assalamualaikum..

Buah Pear ....



Anak-anak LM ni kalau ada buah pun bukan mereka makan selagi tak dibelah dan dikupaskan.

Maka..disebabkan takmo buah jadi busuk dan kering begitu saja kenalah kupaskan banyak-banyak . 


Dah kupas laju je habisnya. Ni buah pear. Bekas lain letak buah epal dan buah naga . Kalau campur nanti jadi warna warni pula buah tu kan? 

Lambakan buah memang biasa terjadi dikala hari khamis sebab ayah dia memborong buah di pasar malam pada hari rabu. 

Nota kaki:Stok buah wajib ada sebab ummi akan carik buah dikala tengah malam bila lapar. Baby ariz kadang kala kuat menyusu tengah malam. Takkan nak carik nasik pula tengah malam kan? Haha


www.tips-fb.com

4 comments:

cik hani said...Reply To This Comment

semalam ke pasar malam beli delima jer..

Kakzakie Purvit said...Reply To This Comment

Bukan budak-budak aje kalau tak kopek dan hidang tak makan buah LM.
Rumah kakak ni ada lelaki yg dah dewasa pun kalau kakak tak siapkan dia tak tanya/makan pun. Padahal dia yg jadi tukang beli.

LM said...Reply To This Comment

Sini jarang ada delima lawa, psr malm sini kecik je hani

LM said...Reply To This Comment

Kih kih kih.. Mamanya kenalah kupaskan. Papa busy tu tak sempat nk selongkar peti ais.

Budak2 ni kalau ayah dia makan rajin la dia tumpang sekaki. Saya ni selalu je tak sempat kupaskan. Last2 epal pun berkedut2 dlm peti ais tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...