Saturday, December 12, 2015

Kisah Kacang Kuda

Assalamualaikum..

Kisah anak beranak, takda gambar pun. Sila pangkah andai tak berminat nak baca.

Alkisah... Semalam melawat adik ad di maaahad tahfiz. Macam biasa sebelum ke sana berperang lah ummi di dapur buat sikit bekalan untuk si anak. 

Pasti meriah sikit sebab semalam hantar kakak juga ke sana. Menu apa? Tak la meriah pun, sebab nak gerak awal kan..

LM bawakan karipap pusing, kek butter,kuey tiaw(adik ad pesan minggu lepas  kata nak makan). Kek coklat lembab dan juga kacang kuda.

Bila bagi dia kacang kuda..

Adik ad: beli ke buat ni?

Kakak: ummi buat la.. Masak sendirik

Pastu dia belek2.. Ooo dah buang kulit.

Ummi: kulit? Eh kacang tu memang camtu la..

Adik ad: eh .. Ingatkan kacang biasa tu.. (Gelak2)

Adik ad: camne ummi buat ni? Pakai apa buat dia? Bla bla bla..

Eh nape lak anak aku ni? Bukan tak pernah rebus kacang kuda pun sebelum ni. Tetiba blur semacam lak. Aduhaii anak😅


www.tips-fb.com

6 comments:

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

Adik Ad tu anak kaklong eh? Pelik juga. Ingatkan ada adik kecik lg. Hehe. Siap masuk tahfiz lagi tu. tahniah kaklong. InsyaAllah anak soleh.

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

Silap faham, baru baca komen kak long. Kem tahfiz rupanya. Haha. Ingatkan sekolah tahfiz. Sebab kat sini sekolah baru cuti khamis lepas.

Hana Hadi said...Reply To This Comment

Bleh plak bru nak tanya ek..sblum ni tau makan ja.ngeee

cik tom said...Reply To This Comment

heheh..kacang kuda mmg xde kulit..comel pun ada wlpn blur...hehe

ciktom suka makan kacang kuda rebus...panas2 lg best..

Yaya Azura said...Reply To This Comment

agaknya dia nak makan kacang lain kut..tapi request ummi bawak kacang kuda..

Yana Libra said...Reply To This Comment

homesick sgt kot..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...