Sunday, December 6, 2015

Meleraikan Rindu Walau Sebentar

Assalamualaikum

Meleraikan rindu yang menggunung di hati. Hari ni lawat adik ad kat sekolah tahfiz. 


Abaikan rambut dia yang tak bersikat tu. kelam kabut dia mandidan tukar baju sebab masa kami sampai mereka semua baru balik dari main bola. 

Jauh sangat padangnya. Mereka jalan kaki meramai-ramai

Memula bila ustaz tanya tak nak bersihkan diri dulu? Ayah dia kata takpelah dah okey dah tu.

Sekali ummi tengok kaki dia mak aihh kotor nya. Dia pun tergaru-garu gatal agaknya dek peluh. Ummi arahkan suruh mandi dulu. 





Selamat tinggal sayang... Adik ad sedih, ummi pun sedih juga. Kita korbankan sikit rasa perit rindu tu demi mengejar ilmu Allah ye sayang.


Nota kaki: biasalah.. Drama air mata tu wajib ada. Masa salam memula sampai hujan ummi dan dia. Masa salam nak balik pun sama. Minggu depan hantar kakak pula, tapi kakak ambik pakej yang dua minggu saja. Ulang alik la ke sana sebulan ni tiap minggu. Tol lagi, minyak lagi. Aduh duh..


www.tips-fb.com

3 comments:

Sheila Adziz said...Reply To This Comment

Ya Allah, terharu gak... semoga jd ank soleh dan khalifah Allah k... :)

Yana Libra said...Reply To This Comment

banyak pengorbanan tu ...moga jd anak yg soleh :)

Mummydearie said...Reply To This Comment

Aduh! Saya yang membaca pun terharu! Saya ni mungkin tak sangguplah nak berpisah dengan anak-anak, LM. Buat sementara nilah. Oh, tak tahan dan tak boleh ditahan-tahan. Takutnya anak okey, Mommy yang tak okey-okey!

Ini rasanya first time saya tengok muka anak LM,si Adik Ad ni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...