Friday, December 4, 2015

Mesin Rumput-Aktiviti Bulanan

Salam..

Petang ni incek Z mesin rumput keliling rumah. Err takda la kata keliling kan.. Sebab belakang dah pasang tiles, tepi pun dah pasang tiles keliling rumah , ada pokok sayur bagai takda lah luas mana pun. Cuma... Bila dia mesin, LM menyapu rumput yang berterabur tu rasa  nak patah pinggang.

Dah la lenguh, kena gigit nyamuk pulak. Haish geram! Dah puas tergaru-garu akhirnya bawa tarang telur bakar jugak sekeping untuk halau nyamuk tu. 

Part paling mencabar bila kena buang rumput celah pokok bendi, celah pokok pandan dan celah anak pokok cili yang merata tumbuhnya akibat tuan badan ni tabur benih main campak je. Haha padan muka. 

Sampai orang dah azan tak juga siap. Jenuh membersihkan. Biasanya tu kerja adik ad dengan ayah dia. Ni adik ad takda ummi lah teman ayah dia buat kerja. Sobsss rindu adik ad:(


www.tips-fb.com

2 comments:

Pia said...Reply To This Comment

"Assalamualaikum..owhh banyaknya pokok dia...suka tanam pokok keliling rumah..akak pon suka tp umah akk takde laman...akk pon joint fb kebun bandar,byk faedah kita dpt psl hobi ni kan.."

Mummydearie said...Reply To This Comment

Bertabahlah ya LM, bertambah kerja sebab adik Ad takda di rumah. Rumah saya takda laman luas, maklumlah rumah atas langit. Makanya takdalah sampai sakit-sakit pinggang menyapu keliling rumah. Eh, tapi mengemop, menyapu dan mengvakum dalam rumah pun saya sakit pinggang. Nampak sangat usia dah meningkat tau ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...