Thursday, January 21, 2016

Masa Berlalu Terlalu Pantas

Assalamualaikum...

Dalam diam tak diam rupanya hari nindah khamis. Esok dah jumaat.. Esok boleh ambik kakak balik dari asrama..Yeayyyy

Kejap je dah nak hujung bulan. Kejap je dah masuk tahun 2016. Kejap je dah kena tulis umur 35 tahun walau hakikatnya lahir hujung tahun, angka tetap terus berganjak, jarum jam tetap terus bergerak.. Tapi seiring kah gerak bibir melafaz zikirullah? Moga bibir kita sentiasa menyebut zikir buat mengubat jiwa, baja hati kita... Amin

Cepat sangat masa berlalu bila berada di akhir zaman ni. Makin sibuk dengan urusan anak-anak, makin busy dengan itu ini dan akhirnya... Entah bila nyawa kita diambil pun kitabtak sedar. Tau-tau dah ada di dunia gelap berbungkus kain putih. Huhu

Tak sempat dah nak buat benda lagha sebenarnya... Masa berputar terlalu laju hinggakan, terlambat sikit je banyak benda kita kerugian, wallahua'lam..


www.tips-fb.com

3 comments:

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Memang terlalu cepat waktu berlalu...

dan cepat juga duit di tangan mengalir bagai air yang deras dan laju... :(

Kakzakie Purvit said...Reply To This Comment

Tengok ajelah baby tu dik tahu-tahu dah ligat kan walau rasa kakak macam beru aje dilahirkan:)

Anak dara kecik kakak hari ini kakak ambil pun boleh balik. Johor esok tak sekolah jadi dptlah 3 hari sampai Ahad (Thaipusam cuti juga).

Mummydearie said...Reply To This Comment

Betul, LM. Memang pantas sungguh masa berlalu. Tengoklah sekarang ni dah masuk bulan Feb. Tau-tau nanti dah masuk bulan March. Belum sempat tarik nafas tengok dah separuh tahun berlalu. Bila toleh ke belakang, takdalah pulak banyak improvementsnya baik dari segi duniawi apatah lagi dunia yang satu lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...