Monday, February 22, 2016

Benar-Benar Lewat!

Assalamualaikum..

Pagi ni memang bangun lewat. Bukan lewat sikit tapi benar-benar lewat yang teramat lewat.

6.20am.. Errr terkebil-kebil mata tengok jam. Lepas kejut suami terus baring balik blur.. Tak reti nak buat apa sebab 6.35am bas sekolah anak-anak akan sampai. 

"Bangun laaa" incek suami suruh bangun. Masih tak reti nak capai apa. Ekeke. Tau dah.. Kalau dah lewat gitu memang kena lah ayah dorang hantar ke sekolah.

Kejut adik ad, pastu ketuk-ketuk bilik acha suruh bangun. Siap ulang dua tiga kali kata dah lewat. 

Pertama kali sejak anak (2008)melangkah ke sekolah, ni pertama kali tak buat bekal untuk mereka. Ayah kata beli je lah nanti. Tawakal je lah.. Harap bersih makanannya. Buat juga sesuatu tapi tak sempat masak dalam oven tu. ye lah memang lewat sangat tadi.. Nak bakar pun  makan masa 20 minit juga...

Rasa bersalah yang amat sangat... Moga anak-anak baik2 saja tak sakit perut ke apa. Mungkin keletihan seharian semalam atau mungkin juga baby ariz banyak kali bangun menyusu tu yang mata ni payah nak celik ikut masa yang sepatutnya:(

Nota kaki: bila benda berlaku pertama kali dalam hidup memang kita rasa macam bersalah sangat kot? Ntah la.. Sedih sangat rasa hati ni:(
www.tips-fb.com

5 comments:

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Tak mengapa...anak anak masih boleh ke sekolah..hihihihi...jangan terlewat bangun dah pukul 8,20am dah la!

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Bukan sengaja kan? Namanya pun TER... InsyaAllah mungkin akan jadi pengalaman untuk dikenang...

Mummydearie said...Reply To This Comment

Dah banyak kali berlaku pada saya, LM. Sampai dah hilang rasa bersalah tu. Hahaha! Nasib baik ayah mereka boleh hantarkan. Takpalah, tawakkal aje beli bekal.

Yana Libra said...Reply To This Comment

sabar ye kak..jgn fikirkan sangat..semua mesti nak yg terbaik untuk anak kan..kita pun bukan sempurna.. :)

Diana Rashid said...Reply To This Comment

dah lewat sangat tu..hehe..boleh termenung je la...sekali sekala budak2 dihantar ayah mesti seronok tu..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...