Friday, February 19, 2016

Naik 6 kilo?

Assalamualaikum...

Hari ni konon ummi takmo diet. Ye la... Sebab semalam rasa letih baby melasak dan kuat sangat menyusu, maka demi baby ummi yang dah nak umur setahun ni ummi tak la diet sangat hari ni. Ecece takat diet kurangkan nasik je bukan apa pun sebenarnya

Pagi tadi jamah nasik goreng .. Ecehhh jamah la sangat? Tapi, diulangi.. Nasik goreng okey! Nasik goreng!!

Lepas bermalasan dengan kepit baby ariz atas katil, bangun lah LM gi sidai baju, putar pula baju yang warna gelap.. Pastu naik la atas penimbang. Tau dah.. Kalau dah makan memang la berat jadi naik sekilo dua kan? Tup tup...

Eh? Kenapa naik 6 kilo ni? Panik ooo panik!!

Gosok-gosok mata. Jengil kan mata bagi besar. Kah kah kah...55.6kg.

Dah tentu-tentu semalam berat kau 55.2kg LM oi.. Hari ni lepas makan nasik goreng dia naik la jadik 55.6kg. Mana datang lak naik 6 kg tu?

LM rasa ...LM pernah mimpi berat LM 50 kg kot? Sebab tu naik 600 gram duk sangka berat naik 6 kilo bajet berat sebelum ni tak sampai 50 kilo. Cehhh porahhh. Berat sebelum hamilkan baby ariz tu cuma dapat dalam mimpi je LM! Pahat kat otak .. Kalau tak jaga makan memang sampai bila lah berat 55 kilo tu sebati dengan tinggi 158cm dengan rangka LM yang besar ni.. Faham2 je lah rupa tu camne. Kalau jenis rangka kecik tak la nampak bambam kot?

Pengajarannya.. Jangan timbang dalam bilik gelap dan mata mengantuk!
www.tips-fb.com

6 comments:

cikel said...Reply To This Comment

Salam..kakLM..lekje..kalo ikot kiraan bmi..berat akak normal lagi..tak la gemok..mmg dh ideal tu..

Norhayati Mohd Isa said...Reply To This Comment

ikut BMI lagi tak apa LM..
Tak payah nak ber diet sangat..
Nanti nasi goreng tu siapa nak habis kan hihih :)

Yana Libra said...Reply To This Comment

bf mana leh diet sgt kak..huhu..jaga mkn je la~ :)

hainom OKje said...Reply To This Comment

55 kg tu berat mak anak dara LM....lepas tu terus mencanak naik tak turun turun sampai sekarang huhu...

emieysandra said...Reply To This Comment

ok la lg tu ssuai ng bmi, cm emy ni dh la rendah..berat cecah 50kg dah.huhuhu..runsing dh ni :(

Mummydearie said...Reply To This Comment

Saya pun suspense tau. Mana datangnya nilai 6 kg tu? Yang saya nampak lebih beratus gram aje!

LM ni memang tau. Buat terkejut aje. Tapi, apa pulak kita yang nak terkejutkan, bukan berat kita pun. Kah3x.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...