Thursday, March 17, 2016

Malas Nak Kupas Buah

Assalamualaikum...

Buah...
LM memang suka makan buah. Bagi je lah apa saja buah memang LM telan kecuali tomato. Err tomato buah ke sayur ek? Ahaaa

Tiap hari rabu ada pasar malam kat sini, memang suami akan usung pelbagai buah bawa balik rumah. Belum kira buah yang dia jumpa kat pasar tani, pasar raya atau mini market lagi. 

TAPI!!!
Anak-anak ni malas nak kupas buah sendiri. Tunggu umminya yang ada dua tangan ni jugak kupaskan buah. Kalau ummi malas nak kupas berkedut lah kulit mangga tu sementara menanti diri dikupas. Berkerepot la kulit limau.. Ekeke



Buah naga, kiwi,oren dan pear. Potong siap-siap bagi dorang makan rebut2.. Kalau dah siap kupas dan potong lima minit je habis sepinggan. 

Nota kaki: bahagianya kalau LM nak makan buah ada yang tolong potong kan.. Diri sendiri pun malas gak, tapi kalau malas siapa nak buat? 

www.tips-fb.com

6 comments:

Bunda_nora said...Reply To This Comment

Salam ukhuwah dari bunda....erm bagusnyer suka makan buah...makanan kesihatan yang patut diamalkan selalu..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Kita gang...rin pun hantu buah...haha
Mmg dibesarkan mkn buah je sllu...
Hubs rin kurang skt mkn buah...tp rin terapkan bg biasa..so hubs pun dh suka mkn buah

Yaya Azura said...Reply To This Comment

malas kupas buah tu memang sifat semulajadi seorang anak.
haha.
yaya yang besar ni pun kalau balik rumah mak memang tunggu mak potong buah.kihkih.malas..dah dari kecik malas kupas. tp bila anak sendiri nak makan, nak tak nak kita jugak kena kupas. so kira adil lah di situ. hihi

Cik Puan Eka said...Reply To This Comment

Kite pon hantu buah. Selalu pegi PAsa Selasa. Suami pon sama. Dia suka buah naga, saya suka mangga. Hhehe

Yana Libra said...Reply To This Comment

hehe..betul tu..kalau x kupas meeputlah dlm peti ais nanti..huhu

Kira Sakura said...Reply To This Comment

hahahaha sama la kak. kadang bising kata beli buah tapi tak makan. kita kadang terlupa kadang tak sempat. kalau tak potong dorang pun tak usik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...