Saturday, March 26, 2016

Sabtu-Cepat La Bangun Gi Sekolah!

Assalamualaikum..

Yeayy harini sabtu!
Syukur masih bernafas pada hari ni. Sihat  sejahtera. 

Pagi tadi bangun je dari tidur syafiq (5 tahun)dah datang ketuk2 pintu bilik LM nak minta izin masuk. 

Bila dia masuk je ayah dia suruh mandi cepat. Nak hantar ke sekolah kata si ayah. Dengan banyak songeh dan lemaunya dia pun mandilah.. 

Tup tup dia tanya,"hari ni sabtu ke ummi?" LM iya kan saja.. Sambil tangan lincah menyediakan pakaian nak dipakai selepas mandi nanti.

"Ayah ni jahat tau! Hari sabtu mana sakolah! Bla bla bla .. Dia dah bebel" kui kui kui.. Dah siap berpakaian. Dah bertshirt dan jeans. Jap lagi kontraktor datang kan senang baju dah cuci, semua anak dah mandi...

"Ayah gurau2 je.. Cikgu tak cakap ke semalam hari ni sabtu? "( biasanya cikgu dia akan sebut.. Esok cuti ye.. Dua hari.. Bla bla bla) LM tanya dia semula. 

Rasa cam kesian pula.. Biasanya sabtu dia lambat sikit mandi. Tapi sebab renovation masih berjalan, kenalah bersiap awal sikit. 

"Ayah ni.. Suka je gurau2 tau! Apit tak duka gurau... Apit tak suka!!"

"Eh gurau la best.. Kan seronok?"LM tambah..

Sian dia. Terus buat muka bengang. 


www.tips-fb.com

1 comments:

Rabiatul Adawiyah said...Reply To This Comment

Kesian dia. Hehe. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...