Saturday, September 3, 2016

Sambal Bilis Belimbing

Assalamualaikum..
Letih!
Boleh ungkap perkataan tu aje.

Petang tadi ikut suami ke HKL konon nak lawat ayah angkat dia yang sakit. Kami bawa la baby dan syafiq. Memang terlupa spital kerajaan tak boleh bawa budak kecik...

Apa lagi..dengan hujan ribut tu duduk la kat luar..tempias sampai basah baju tudung semua. Menyesal pun tak guna...tabah je la  duk luar tu menanti.

Balik,anak.okey je..ummi terus tak larat. Selsema...pening. Lepas masak nasi tertido terus.lepas solat baru panas kan sup ikan semalam ada sikit,goreng ayam...dan buat sambal.bilis sikit.

Sambal bilis ni LM campur belimbing buluh yang telah direbus .

Ala ala sambal hitam,tapi...masak kejap la. Tak larat menanti berjam sebab dah lapar.

Alhamdulillah simple pun masih ada rezeki untuk dijamah.kalau makan kat luar pun tak tau mana nak tuju. Memang nak masuk..hahaha.

www.tips-fb.com

1 comments:

Mummydearie said...Reply To This Comment

Saya ada aje di HKL hari Jumaat tu, LM. Nasib tak baiklah kita tak bertembung ya dah katanya datang ke situ hari lain-lain!

Kadang tu bila di luar, tak tahu nak makan di mana walaupun tempat makan banyak merata. Kalau kat rumah pun sama juga, asyik tak tahu nak masak apa! Kiranya memang spesies malas sikitlah saya ni ~_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...